De tweede week - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anouk - WaarBenJij.nu De tweede week - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anouk - WaarBenJij.nu

De tweede week

Blijf op de hoogte en volg Anouk

03 Maart 2017 | Suriname, Paramaribo

De vorige keer schreef ik mijn blog terwijl het regende, nu schrijf ik mijn blog lekker in de zon, niks mis mee.

Afgelopen week hebben wij een gesprek gehad op stage, helaas is dit op niets uitgelopen en heb ik de hele week nog ‘thuis’ gezeten samen met Miranda. Maar als het goed is gaat komende week toch echt onze stage beginnen. Wat we concreet gaan doen weten we nog niet, maar waarschijnlijk gaat het iets met EHBO zijn. Ik heb zin om met stage te beginnen, zeker nu wij al twee weken ‘niks’ doen en de andere zes huisgenoten wel elke dag naar stage gaan. Ik weet dat ik hier iets moet gaan doen en hier niet ben om vier maanden non stop vakantie te vieren, dus het mag dan van mij nu ook wel eens beginnen.

Afgelopen zaterdag zijn we met de groep naar de Brownsberg en de Irenewatervallen geweest, wat een ervaring was dat. We werden rond 8.30 uur opgehaald en we kregen direct de mededeling dat de band lek was en dat we naar een autogarage gingen, we kregen een nieuwe band. Na een uurtje rijden kwam er ineens een keiharde knal onder de auto vandaan, waarschijnlijk een klapband. We moesten allemaal zoveel mogelijk voorin gaan zitten en het liefst zoveel mogelijk aan de linkerkant van het busje. Nou daar zaten we dan.. Ik zat er niet echt meer op mijn gemak. Toen we het plaatsje Brownsweg door waren kwamen we in de bush bush terecht met het busje, wat een weg was dat.. Er zaten diepe gaten en gleuven in de weg. Eenmaal bij de Brownsberg aangekomen gingen we naar de top van de Brownsberg en daarna gingen we richting de Irenewaterval. Dit was ongeveer 1,5 uur naar beneden lopen in de jungle, het was pittig maar wel heel leuk! Voor de terugweg betekende dit dus 1,5 uur omhoog klimmen. In de jungle kwamen we verscheidene dieren tegen, zoals een gifkikker en brulapen. De terugweg was een mindere spanning dan de heenweg, behalve dat we eenmaal zo ver naar rechts hingen dat we maar aan de linkerkant van het busje zijn gaan hangen. Het was een leuke en gezellige dag!

Verder zijn we deze week nog naar Paramaribo Zoo geweest, het zwembad en heb ik sinds gister mijn fiets! Wat voelt het heerlijk om een stukje door Paramaribo heen te fietsen, zoveel vrijer dan telkens afhankelijk te zijn van een taxi of een eind te moeten lopen. Daar ben ik dus wel echt super blij mee!

Voor dit weekend staat Bigipan op de planning, we vertrekken zaterdagochtend en komen zondagavond weer terug. Hier heb ik super veel zin aan en in mijn volgende blog horen jullie hier meer over :).

Liefssssss

  • 03 Maart 2017 - 17:57

    Inekecremer:

    Wat een week weer met van alles en nog wat. Was het niet eng in de jungle...
    Maar genieten doen jullie dat lees ik wel.
    Hoe kom je aan de fiets. Kun je die huren?
    Hopelijk kun je volgende week aan je stage beginnen, maar eerst nog een lekker weekendje weg.
    Geniet er maar van. Veel plezier.XXXXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

09 Juni 2017

Fredberg

29 Mei 2017

Braampsunt, Weg naar Zee, project, ....

15 Mei 2017

Aruba

06 Mei 2017

Touren met de gehuurde auto

24 April 2017

Bezoek uit Nederland
Anouk

Actief sinds 03 Feb. 2017
Verslag gelezen: 399
Totaal aantal bezoekers 98413

Voorgaande reizen:

03 Februari 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: