De eerste week - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anouk - WaarBenJij.nu De eerste week - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anouk - WaarBenJij.nu

De eerste week

Blijf op de hoogte en volg Anouk

22 Februari 2017 | Suriname, Paramaribo

Welkom bij mijn tweede blog, ditmaal vanuit Suriname.

Op dit moment komt het even met bakken uit de lucht, dus mooi tijd om even een blog te gaan schrijven. Verder is het veelal zonnig en ongeveer 30 graden.

De eerste week in Suriname zit er alweer bijna op en wat is het snel gegaan. Donderdag vertrokken we vanaf Schiphol richting het vliegveld in Suriname, een uurtje rijden vanaf Paramaribo. De vlucht viel mij reuze mee. Eenmaal aangekomen moesten we door de douane, koffer ophalen en in het busje richting ons appartement. Dit ritje van een uur was erg indrukwekkend, ik zag zoveel. Het verschil tussen arm en ‘rijk’ was ook direct duidelijk, zo kon er een dikke villa staan en 50 meter verder een huisje dat letterlijk in elkaar hing. Eenmaal aangekomen in het appartement waren we moe en gingen we slapen.

Deze week heb ik al het één en ander gezien van de stad Paramaribo. We hebben de eerste dag veel gewandeld, waardoor ik ook direct lekker verband was. Er is hier in de stad een Tulip supermarkt, ik ben er helemaal gelukkig mee. Lekkere Hollandse producten, haha! Zaterdag zijn we naar Fort Zeelandia geweest, maar gingen we lekker met de taxi. De taxi is super goedkoop hier, een ritje van 10 minuten betaal je ongeveer 15 SRD voor, dat omgerekend nog geen 2 euro is en als je dat dan nog eens deelt met z’n vieren blijft er al helemaal niets meer over. Zaterdagavond ging ik met nog drie meiden borrels doen en tegen 2.30 uur gingen we naar danceclub Tequila. De volgende dag hebben we overdag niet veel bijzonders gedaan, lekker bij het appartement in het zonnetje gezeten. In de avond gingen we uiteten bij de PizzaHut en op bezoek bij de andere acht meiden. De maandag was niet veel anders dan de zondag. Dinsdag gingen Miranda en ik naar de vreemdelingendienst om wat te regelen voor ons visum, verder deze dag ook lekker in de zon gezeten. Vanmorgen ben ik samen met Miranda naar de Centrale Markt geweest, hier hadden we veel over gehoord en aangezien stage nog niet begonnen is konden we dit mooi doen. Op deze markt worden veel groenten, fruit, vis en vlees verkocht. De vis schijnt iedere ochtend vers aan te komen bij de markt, het vlees schijnt ter plekke geslacht te worden, dit hebben we niet gezien. Voor morgen staat een kennismakingsgesprek met stage op de planning, ik ben heel benieuwd hoe dit zal verlopen. We wachten af.. Ik heb wel veel zin om aan stage te beginnen, je weet dat je hier iets moet gaan doen en daar zit je dan nu ook op te wachten eigenlijk..

Verder heb ik al erg veel ongedierte gezien hier, enorm grote spinnen, gekko’s, kikkers in de badkamer, kakkerlakken, ratten en ga zo maar door… Het tijdsverschil was ik eigenlijk vrij vlot aan gewend, op zaterdag voelde het al wel ‘normaal’. De warmte moet ik nog wel even aan wennen, maar dat zal vast lukken aangezien ik hier nog wel zestien weken de tijd voor heb ;)

GROETJESSSSSSSSSSS

  • 22 Februari 2017 - 21:22

    Petra Kollenstart:

    Prachtig verhaal om te lezen Anouk. Wat een indrukken doe je op in korte tijd. Heel veel succes met je stage. Ik blijf je verhalen volgen. Groetjes!

  • 22 Februari 2017 - 22:59

    Ineke Cremer:

    Anouk gezellig om de verhalen over je reis te delen.
    Blijf ik goed op de hoogte.
    Fijn dat je het naar je zin hebt.
    Laat je niet opeten door het ongedierte.
    Veel plezier meid.XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

09 Juni 2017

Fredberg

29 Mei 2017

Braampsunt, Weg naar Zee, project, ....

15 Mei 2017

Aruba

06 Mei 2017

Touren met de gehuurde auto

24 April 2017

Bezoek uit Nederland
Anouk

Actief sinds 03 Feb. 2017
Verslag gelezen: 487
Totaal aantal bezoekers 98404

Voorgaande reizen:

03 Februari 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: