Bigipan & meer.. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anouk - WaarBenJij.nu Bigipan & meer.. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anouk - WaarBenJij.nu

Bigipan & meer..

Blijf op de hoogte en volg Anouk

10 Maart 2017 | Suriname, Paramaribo

Goedemiddag (hier is het namelijk vier uur vroeger)!

Zoals ik in de vorige blog al had geschreven ging ik afgelopen weekend naar Bigipan. We werden zaterdagochtend om 8.30 uur opgehaald en gingen in een busje richting Nickerie, hier kwamen we om 13.30 uur aan met wel een aantal tussenstops. Vervolgens stapten we over in een bootje en moesten we nog +/- een uurtje varen richting het resort. Onderweg moesten we alleen nog wel even de boot over een helling heen slepen, aangezien het water te laag stond. Eenmaal aangekomen bij het resort gingen we wat eten en vervolgens gingen we vogels spotten, zo zagen we flamingo’s en de rode ibis. De rode ibis heeft zijn kleur te danken aan het eten van garnalen, hij wordt namelijk bruin geboren en door de garnalen verkleurd hij dus naar rood. Nadien gingen we netten spannen om vis te vangen om de dag er na op te kunnen eten. In de avond gingen we nog een keer het water op met het bootje, ditmaal om kaaimannen en slangen te spotten. Helaas hebben we geen kaaimannen gezien en kunnen vangen, wel een slang. Ook zaten er in dat meer veel springende vissen, zo sprong er ook één in mijn decolleté, maar gelukkig had ik wel een handdoek om tegen de kou, uiteraard heb ik wel even gegild. We kwamen dus met onverrichte zaken terug, aangezien ik wel op die kaaimannen had gehoopt. Daarna was het tijd om naar bed te gaan, ik vond het maar niks in zo’n ‘hut’ slapen waarbij de wind over je heen waait en het niet dicht is zoals een huis, gelukkig had ik een klamboe. Maar echt veel geslapen heb ik niet. De volgende ochtend zijn we met het bootje naar het net gegaan die de dag er voor was gespannen om vissen te vangen, we hadden goede vangst! Vervolgens gingen we weer vogels spotten maar dan in een ander gebied, deze dag heb ik weinig bijzonders gezien. Tot slot gingen we nog een modderbad doen en om 13.00 uur gingen we weer richting Paramaribo. Het was een erg gezellig en mooi weekend!

Maandag hadden Miranda en ik nog even de tijd om rustig bij te komen en nog een paar dingetjes te regelen want dinsdag hadden we een gesprek bij onze ‘nieuwe’ stageplek. Dit verliep allemaal prima en zijn woensdag begonnen met stage. Woensdag en donderdag hebben we meegekeken bij een Prey Skoro, dit is een voorschool voor kinderen van 2,5 tot 4 jaar. Dit waren twee hele leuke dagen, maar wel vermoeiend met zoveel, 16, jonge kinderen om je heen. Niet iets dat ik gewend ben, haha! En sinds vanmorgen zit ik vijf dagen per week op kantoor, mijn werkdagen zijn van 8.00 tot 13.00 uur, niks mis mee dus. Waarschijnlijk gaat onze opdracht iets zijn met het maken van een EHBO handboek, maar hoe we hier precies invulling aan gaan geven weten we zelf nog niet eigenlijk, dus dat wordt nog even brainstormen. Maar… alles komt altijd goed!
Verder ben ik deze week met twee andere meiden naar het zwembad geweest om baantjes te trekken, dit was eigenlijk best wel prettig. Dus waarschijnlijk ga ik een abonnement nemen bij het zwembad om minimaal twee keer per week daar baantjes te gaan trekken. Gistermiddag ben ik met drie anderen naar Thermen Hermitage geweest, hier hebben we genoten van een hamambehandeling, een massage, algenpakking en een gezichtsmasker. Het was heerlijk!

Zo, nu ga ik maar weer afsluiten en hopelijk genieten van een zonovergoten weekend en dan wel drie dagen lang. Maandag is namelijk een nationale vrije dag in verband met Holi Phagwa.

Liefsssss, xx

  • 10 Maart 2017 - 19:58

    Ineke Cremer:

    Wat een spannend en toch leuk weekend hebben jullie gehad.
    En natuurlijk leuke foto's.
    Zo kunnen wij hier ook nog een beetje meegenieten.
    Het modderbad kwam je wel bekend voor van de strongsisterrun,hè?
    Fijn dat jullie aan je stage zijn begonnen.
    Werktijden zijn mooi. Is dit vanwege de siësta?
    Maak er weer een goed weekend van, zodat je er volgende week weer tegen aan kunt.
    Groeten aan Miranda.
    Volgende week nog een keer skypen.
    XXXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

09 Juni 2017

Fredberg

29 Mei 2017

Braampsunt, Weg naar Zee, project, ....

15 Mei 2017

Aruba

06 Mei 2017

Touren met de gehuurde auto

24 April 2017

Bezoek uit Nederland
Anouk

Actief sinds 03 Feb. 2017
Verslag gelezen: 507
Totaal aantal bezoekers 98399

Voorgaande reizen:

03 Februari 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: